En kort film om ett brett erbjudande

De senaste åren har vi kunnat se en ökning på webben av videoklipp, webb-TV, rörliga annonser, animeringar och effekter i sociala kanaler. Rörligt media är helt enkelt tacksamt för att sprida sitt budskap i olika kanaler och i takt med det har mottagarna blivit vana vid att inte behöva läsa sig till information i samma utsträckning som förr. Tillsammans med vår systerbyrå Hoy har vi gjort en film för vår kund –  Billes Tryckeri. Vi tog en pratstund med Billes VD, Niklas, om valet att göra en film.

niklas_bille_bobby_billes_personal_15122011-_mg_6178Varför har ni gjort en film om Billes Tryckeri?
– Filmen fungerar helt enkelt som en företagspresentation. Vi på Billes strävar efter att ha marknadens bredaste erbjudande och här kan vi på ett lättillgängligt sätt berätta om allt från vår spännande historia och branschutveckling till dagens kompetens och tjänster/produkter. På knappt tre minuter kan vi ge någon en bra magkänsla för vår verksamhet.

Vilka fördelar ser du med det rörliga mediet?
– Idag när människor har allt mindre tålamod i sitt informationsintag och mycket sker via digitala plattformar, därför tror jag film och andra rörliga media spelar en viktig roll. Man bara trycker på play och sen sköter presentationen sig själv. Vi behöver ju inte ens vara på plats för att berätta om vårt erbjudande.

Hur använder ni filmen?
– Dels ligger filmen direkt när man kommer in på vår webb, billes.se, och sen använder våra säljare den som ett säljverktyg. Det spar mycket tid när man ska berätta om verksamhetens alla fördelar och är bra att utgå från i ett kundmöte.

Vad har ni fått för reaktionerna?
– Det har varit mycket positiv respons från både kunder och säljare. Bara de första dagarna den låg ute på vår webb sågs den av flera tusen personer. Jag tycker själv att den fångar Billes som företag och ger en riktigt go magkänsla.