>

 Forbo

Forbo

Forbo

Forbo

Forbo

Digitalt säljstöd

Digitalt säljstöd

Digitalt säljstöd

Digitalt säljstöd

Digitalt säljstöd

UX/UI
Digital strateg
Säljstödi
Förändringsarbete

UX/UI
Digital strateg
Säljstödi
Förändringsarbete

UX/UI
Digital strateg
Säljstödi
Förändringsarbete

UX/UI
Digital strateg
Säljstödi
Förändringsarbete
UX/UI
Digital strateg
Säljstödi
Förändringsarbete

En del i Forbos hållbarhetsstrategi är att lägga rätt golv på rätt plats. Men hur får man säljarna att utgå från kundens behov istället för att sälja en specifik produkt? Vi tog fram ett digitalt säljstöd uppbyggt på segment (som sjukhus, skolor och kontor) samt de speciella krav som ställs i respektive miljö.

Tillsammans med kunderna kan Forbos säljare gå igenom de olika miljöerna och presentera passande golv. Under mötet kan man göra noteringar och markera de produkter man tittat närmare på. Efteråt skickas en sammanställning direkt till kunden, vilket också blir ett bra underlag inför kommande möten.

En del i Forbos hållbarhetsstrategi är att lägga rätt golv på rätt plats. Men hur får man säljarna att utgå från kundens behov istället för att sälja en specifik produkt? Vi tog fram ett digitalt säljstöd uppbyggt på segment (som sjukhus, skolor och kontor) samt de speciella krav som ställs i respektive miljö.

Tillsammans med kunderna kan Forbos säljare gå igenom de olika miljöerna och presentera passande golv. Under mötet kan man göra noteringar och markera de produkter man tittat närmare på. Efteråt skickas en sammanställning direkt till kunden, vilket också blir ett bra underlag inför kommande möten.

En del i Forbos hållbarhetsstrategi är att lägga rätt golv på rätt plats. Men hur får man säljarna att utgå från kundens behov istället för att sälja en specifik produkt? Vi tog fram ett digitalt säljstöd uppbyggt på segment (som sjukhus, skolor och kontor) samt de speciella krav som ställs i respektive miljö.

Tillsammans med kunderna kan Forbos säljare gå igenom de olika miljöerna och presentera passande golv. Under mötet kan man göra noteringar och markera de produkter man tittat närmare på. Efteråt skickas en sammanställning direkt till kunden, vilket också blir ett bra underlag inför kommande möten.

En del i Forbos hållbarhetsstrategi är att lägga rätt golv på rätt plats. Men hur får man säljarna att utgå från kundens behov istället för att sälja en specifik produkt? Vi tog fram ett digitalt säljstöd uppbyggt på segment (som sjukhus, skolor och kontor) samt de speciella krav som ställs i respektive miljö.
Tillsammans med kunderna kan Forbos säljare gå igenom de olika miljöerna och presentera passande golv. Under mötet kan man göra noteringar och markera de produkter man tittat närmare på. Efteråt skickas en sammanställning direkt till kunden, vilket också blir ett bra underlag inför kommande möten.
En del i Forbos hållbarhetsstrategi är att lägga rätt golv på rätt plats. Men hur får man säljarna att utgå från kundens behov istället för att sälja en specifik produkt? Vi tog fram ett digitalt säljstöd uppbyggt på segment (som sjukhus, skolor och kontor) samt de speciella krav som ställs i respektive miljö.
Tillsammans med kunderna kan Forbos säljare gå igenom de olika miljöerna och presentera passande golv. Under mötet kan man göra noteringar och markera de produkter man tittat närmare på. Efteråt skickas en sammanställning direkt till kunden, vilket också blir ett bra underlag inför kommande möten.
forbo_dfs1

1. Säljaren fyller i kontaktuppgifter om kunden.

1.
Säljaren fyller i kontaktuppgifter om kunden.
1. Säljaren fyller i kontaktuppgifter om kunden.
1. Säljaren fyller i kontaktuppgifter om kunden.
forbo_dfs3

2. Med hjälp av zonväljaren kan säljare och kund tillsammans identifiera vilka rum och ytor som är aktuella.

2.
Med hjälp av zonväljaren kan säljare och kund tillsammans identifiera vilka rum och ytor som är aktuella.
2. Med hjälp av zonväljaren kan säljare och kund tillsammans identifiera vilka rum och ytor som är aktuella.
2. Med hjälp av zonväljaren kan säljare och kund tillsammans identifiera vilka rum och ytor som är aktuella.
forbo_dfs2

3. Kunden får förslag på olika golvlösningar som passar för respektive rum/ytor.

3.
Kunden får förslag på olika golvlösningar som passar för respektive rum/ytor.
3. Kunden får förslag på olika golvlösningar som passar för respektive rum/ytor.
3. Kunden får förslag på olika golvlösningar som passar för respektive rum/ytor.
forbo_dfs4

4. Under samtalets gång kan man välja att spara de golv som är intressanta.

4. Under samtalets gång kan man välja att spara de golv som är intressanta.

4.
Under samtalets gång kan man välja att spara de golv som är intressanta.
4. Under samtalets gång kan man välja att spara de golv som är intressanta.
4. Under samtalets gång kan man välja att spara de golv som är intressanta.

5. Alltsammans sammanställs i en rapport som skickas till kunden och enkelt kan delas vidare inom företaget. Säljaren får en bra överblick inför nästa möte.

5.
Alltsammans sammanställs i en rapport som skickas till kunden och enkelt kan delas vidare inom företaget. Säljaren får en bra överblick inför nästa möte.
5. Alltsammans sammanställs i en rapport som skickas till kunden och enkelt kan delas vidare inom företaget. Säljaren får en bra överblick inför nästa möte.
5. Alltsammans sammanställs i en rapport som skickas till kunden och enkelt kan delas vidare inom företaget. Säljaren får en bra överblick inför nästa möte.

Relaterade projekt

Vi är alltid på jakt efter modiga uppdragsgivare.
Hör av dig till johanna@startcommunication.com

Vill du jobba hos oss? Skicka in din ansökan här

Vi är alltid på jakt efter modiga uppdragsgivare och talangfulla medarbetare.
Hör av dig till johanna@startcommunication.com

Vi är alltid på jakt efter modiga uppdragsgivare. Hör av dig till johanna@startcommunication.com

Vill du jobba hos oss?
Skicka in din ansökan här

Kontakta oss
Kaserntorget 6 
411 18 Göteborg
031-755 88 00

Kontakta oss
Kaserntorget 6 
411 18 Göteborg
031-755 88 00

Meny
Våra jobb

Om oss
Nyheter
Kontakt

Meny
Våra jobb

Om oss
Nyheter
Kontakt

Följ oss på
Facebook
LinkedIn

Följ oss på
Facebook
LinkedIn

Följ oss på
Facebook
LinkedIn

Följ oss på
Facebook
LinkedIn

MM_Member_Vit

© 2019 Start Communication
Integritetspolicy

© 2019 Start Communication
Integritetspolicy

© 2019 Start Communication
Integritetspolicy

© 2019 Start Communication
Integritetspolicy