Bakgrund:

Sveriges Rikes Lag är en tungviktare i det svenska rättssystemet. Sedan den gavs ut första gången 1861 har den varit det självklara arbetsverktyget för landets jurister och advokater. Men på senare år har lagbokens position blivit alltmer utsatt i takt med att digitala tjänster tagit över allt mer.

Lösning:

För att befästa Sveriges Rikes Lags ställning på marknaden gjorde vi en djupdykning i sju uppmärksammade rättsfall där lagboken spelat en avgörande roll. Efter en genomgång av respektive fall fick besökaren svara på frågor om domarna som delades ut.

Resultat:

Under kampanjperioden var det över 7500 personer som testade sina kunskaper. Kampanjen skapade också stort engagemang i form av kommentarer och delningar. Annonserna i kampanjen hade en klickfrekvens som var över tre gånger så hög som branschsnittet.

7512
Antal besök under kampanjen
2.16
Annonsernas klickfrekvens (CTR)
Marie Karlsson Projektledare

Vill du veta mer om projektet eller prata om vad vi kan göra för ditt företag?
Kontakta vår projektledare Marie Karlsson, på mailen eller telefon 0706 46 77 28.