Bakgrund

Norvatek är ledande i Sverige inom skräddarsydda pumpstationer – ett högteknologiskt hus som driver bort eller tillför vatten där det behövs. Traditionellt har man bearbetat nya kunder genom säljmöten, mässor och andra fysiska möten. Det vill säga tillfällen då det kan vara jobbigt, för att inte säga omöjligt, att släpa med sig en hel pumpstation. Lagom till den stora Vatten- och Avloppsmässan i Jönköping behövde vi hitta ett nytt sätt att presentera Norvateks erbjudande och samtidigt skapa lite snack på mässan.

Lösning

Eftersom vi inte kunde ta pumpstationen till besökarna fick vi ta besökarna till pumpstationen. Det gjorde vi med hjälp av en upplevelse i Virtual Reality. Vi spelade in en film med hjälp av en 360-kamera, adderade grafik på viktiga delar och lät en karismatisk skådespelare visa pumpstationen för nyfikna besökare.

Resultat

Under VA-mässans tre dagar var det rekordmånga som besökte Norvateks monter och över 500 personer som testade VR-upplevelsen. Dessutom har man nu ett säljverktyg värdigt en marknadsledande aktör vars mål är att leda den tekniska utvecklingen i branschen framåt.

"Att det blev en snackis på mässan märkte vi direkt när dörrarna öppnade dag två och vi hade kö till montern. Det har aldrig hänt innan."

− Stefan Andersson, Marknadschef Norvatek

Vill du veta mer om projektet eller prata om vad vi kan göra för ditt företag? Kontakta vår projektledare Claes Broström, på mailen eller telefon 0708 29 47 30.