Bakgrund:

Forbo Flooring har tagit fram är en helt ny våtrumskollektion som inspirerats av det nordiska ljuset och den speciella inredningstradition som finns i våra nordiska hem. Målet var att lyfta designnivån på våtrumstapeter som traditionellt varit kopior på andra äkta naturmaterial.

Lösning:

Vi utvecklade ett nytt koncept till en helt ny våtrumskollektion, Nordic Spirit,  som lyfter känslan av design och premiumkvalitet och visar på hur väl kollektionen passar in i den nordiska inredningstraditionen. Både i miljöbilder genom att lyfta designern bakom och i tonaliteten i allt material. Från arkitektmaterial till exponering i butik och kampanjmaterial.

Resultat:

Vi gjorde en kampanj i sociala media med en Facebook Canvas-lösning. Syftet var att driva kännedom och engagemang samt sök efter återförsäljare. Räckvidden i första steget blev att vi nådde nära 200 000 människor som var intresserade av badrum och renovering. Den genomsnittliga besökstiden på Canvas-lösningen var nära 30 sek, vilket visar att målgruppen upplever kommunikationen som relevant och engagerande. Dessutom nominerades Nordic spirit till Svenska Designpriset i kategorin information/print, vilket både vi och vår kund är mycket stolta över!

749298
Visningar
200000
Besök
6
Konvertering

Vill du veta mer om projektet eller prata om vad vi kan göra för ditt företag?
Kontakta vår projektledare Lolo Börnham, på mailen eller telefon 0709 65 00 90.