Bakgrund

Krusell har tillverkat väskor och andra accessoarer för bärbar elektronik sedan tidigt 90-tal. I takt med att man expanderat över världen har varumärket blivit något otydligt. Walk on Water är den punkiga lillebrodern som nyligen tagit plats i Krusellfamiljen. Även Walk on Water behövde se över sitt uttryck och kommunikation för att förtydliga sin position på marknaden.

Lösning

Genom att gå tillbaka till rötterna och förstärka företagets nordiska ursprung, relanserade vi Krusell med ett nytt grafiskt manér och konceptet A case of Swedish design. Detta förstärks ytterligare genom att jobba med ljust trä, läder och fotografier från Sverige.

För Walk on Water blev det snarare att arbeta med råa, skitiga miljöer som förstärker positionen som kaxig uppstickare.

Claes Broström

Vill du veta mer om projektet eller prata om vad vi kan göra för ditt företag?
Kontakta vår projektledare, Claes Broström, på mailen eller telefon 0708 29 47 30.