Bakgrund

I samband med fusionen av Svenska Garantiprodukter, Exceed och Oak Capital fick vi uppdraget att klä det nybildade bolaget i ny kostym. Företaget skulle marknadsföras under det nygamla namnet Exceed, men visuellt var det viktigt att markera en nystart.

Lösning

För att tydliggöra att Exceed jobbar med kapitalförvaltning, fondanalys och ekonomisk rådgivning, lät vi det grafiska manéret från aktiekurser få en central plats i logotypen. Och när man, som Exceed, får förtroendet att förvalta människors pengar kan den personliga relationen inte underskattas. Därför ville vi ge människorna inom bolaget ordentligt utrymme i den nya identiteten. För att ge bolaget ett modernt och exklusivt uttryck satte vi en dov färgskala som kompletteras med tydliga accentfärger.

Claes Broström

Vill du veta mer om projektet eller prata om vad vi kan göra för ditt företag? Kontakta vår projektledare Claes Broström, på mailen eller telefon 0708 29 47 30.