Bakgrund:

STIHL/VIKING lanserar en ny modell av robotgräsklipparen iMow. Denna typ av maskin tilltalar en målgrupp som ofta saknar både tid och intresse att sköta sin trädgård, vilket gör att deras gräsmattor ser ut därefter.

Lösning:

För att tilltala den utpekade målgruppen ville vi utgå från deras hopplösa situation för att skapa engagemang kring nya iMow. Vi gjorde det genom att låta dem tävla om vems trädgård som var i allra mest behov av experthjälp. I potten låg inte bara ett helt eget exemplar av nya iMow, utan även en total make-over av sin trädgård, med hjälp av våra handplockade trädgårdsexperter.

#SverigesFulasteTrädgårds make over team: Jerry Bäck, Madeleine Huber, Lisa Andersson och Richard Reimertz

Resultat:

Under de sex veckor som tävlingen pågick kom 550 tävlingsbidrag från förtvivlade husägare över hela landet, vilka genererade över 24 000 röster från allmänheten. Och försäljningen av iMow ökade med 150% jämfört med samma period föregående år.

550
Tävlingsbidrag
24000
Röster
150
Försäljningsökning
#SverigesFulasteTrädgård
Marie Karlsson Projektledare

Vill du veta mer om projektet eller prata om vad vi kan göra för ditt företag?
Kontakta vår projektledare Marie Karlsson, på mailen eller telefon 0706 46 77 28.