Rekordstort intresse för Partille Port

pp4

Sedan hösten 2015 har vi arbetat med Peabs hittills största bostadsprojekt i Västsverige – Partille Port. Inledningsvis med den övergripande kommunikationsstrategin och grafiska identiteten för att skapa rätt förutsättningar att bygga ett starkt platsvarumärke. Under våren och sommaren 2016 började vi kommunicera utåt för att skapa kännedom och samla intresseanmälningar – vilket gav resultat. Tack vare ett genomtänkt kommunikationskoncept, en stark digital strategi och bra synlighet i närområdet var det över 3000 personer som anmält sitt intresse när det var dags för säljpremiär i september. Ett rekordstort förhandsintresse med Peabmått mätt.

pp0 pp1

Över 500 besökare och 100 förhandsbokade lägenheter
Säljpremiären i Partilles nya arena lockade många nyfikna som ville utforska den nya stadsdelen. Förutom filmvisning och live- presentation av Partille Port kunde man uppleva en Virtual Reality- visning av den fantastiska innergården och de ljusa lägenheterna. Vid säljpremiärens slut hade cirka 100 lägenheter förhandsbokats och nu är försäljningen i full gång. Vi fortsätter planenligt med kommunikationen och inte minst dialogen med intressenterna och allmänheten.

pp2 pp3 pp5  

Vill du se mer av vårt arbete med Partille port?
Läs intervju med arbetsgruppen
Se reklamfilmen för Partille Port