SCR Svensk Camping lyfter sitt förmånskort till nya höjder

Camping_SCR_Hemsida.1024x682

Vi är glada att kunna meddela att vi i höstas inledde ett samarbete med branschorganisationen för Sveriges camping- och stugföretagare, SCR Svensk Camping. Samarbetet tog form då SCR Svensk Campingar i behov av en ny kommunikativ riktning för sitt campingkort ”Camping Key Europe”.

Under 50 års tid har branschorganisationen SCR Svensk Camping tillhandahållit campingkortet Camping Key Europe till omkring 250 000 campinggäster per år. Förmånsortet har varit obligatoriskt för att semestra på en av de ca 400 SCR-anslutna campingplatserna i Sverige. Från och med 2019 försvinner dock obligatoriet och gästen kan välja mellan ett obligatoriskt men kostnadsfritt Camping-ID för in- och utcheckning, eller att fortsätta köpa förmånskortet Camping Key Europe.

Utmaningen SCR Svensk Camping nu står inför är att säkerställa en attraktiv produkt som gästen vill köpa, samtidigt som man vill nå ut med alla fördelar som Camping Key Europe ger till alla som vill semestra på camping i Sverige och Europa.

För att fortsätta driva försäljningen av förmånskortet och för att nå ut till målgruppen hjälpte vi initialt SCR Svensk Camping ta fram en ny kommunikationsplattform som ska tydliggöra nyttan med Camping Key Europe och få målgruppen att uppleva ett tydligt mervärde. Förutom en kommunikationsplattform har flera kommunikativa enheter tagits fram, däribland en ny sälj- och, annonser, design för app och säljmaterial i form av bland annat bordsskyltar, säljblad, banners och vepor.

Samarbetet påbörjades i november och har varit väldigt intensivt. Under våren planeras ytterligare kommunikativa aktiviteter såsom riktade kampanjer och närvaro i sociala medier.