Varumärkesstrategi
Identitet
UX/UI
Digital strategi
Film
Sociala medier
Ända sedan bokbindaren Thomas Kuhn grundade sitt pappersbruk intill Mölndalsån 1653 har Forsåker varit synonymt med framgångsrik papperstillverkning. Men tiderna förändras och när bruket gick i konkurs beslutade Mölndals Stad att köpa marken för att skapa en ny stadsdel på denna historiska mark.
För att skapa förutsättningar för ett starkt platsvarumärke tog vi fram en varumärkesplattform, PR-strategi och en grafisk identitet som bygger på schabloner och andra grafiska element från brukstiden. Färgskalan är hämtad från pappersserien Colorit som tillverkades här och exporterades över hela världen.
Nominerad i Svenska Designpriset.
Ända sedan bokbindaren Thomas Kuhn grundade sitt pappersbruk intill Mölndalsån 1653 har Forsåker varit synonymt med framgångsrik papperstillverkning. Men tiderna förändras och när bruket gick i konkurs beslutade Mölndals Stad att köpa marken för att skapa en ny stadsdel på denna historiska mark.
För att skapa förutsättningar för ett starkt platsvarumärke tog vi fram en varumärkesplattform, PR-strategi och en grafisk identitet som bygger på schabloner och andra grafiska element från brukstiden. Färgskalan är hämtad från pappersserien Colorit som tillverkades här och exporterades över hela världen.
Nominerad i Svenska Designpriset.
Färgskalan är hämtad från pappersserien Colorit som tillverkades på pappersbruket och exporterades till stora delar av världen.
Färgvärlden är inspirerad av en av Sveriges mest välkända kulör serier från Lessebo med obestrukna och träfria papper som färgade floden i där det tillverkades.
Färgvärlden är inspirerad av en av Sveriges mest välkända kulör serier från Lessebo med obestrukna och träfria papper som färgade floden i där det tillverkades.