Varumärkesstrategi
Varumärkesplattform
Varumärkesarkitektur
Designworkshop
Visuell identitet
Tone of voice
User interface
Madington är ett företag som jobbar med lösningar för digital annonseringsteknik, även kallat AdTech. Detta är en övergripande term för verktyg och programvaror som annonsörer använder för att nå sina målgrupper och leverera och mäta digitala annonskampanjer. Bra så, men det låter ju lite torrt och eftersom Madington inte är ett sådant företag bad de oss på Start om hjälp för att mejsla fram och tydliggöra varumärket och hur det skulle gestaltas.
För att hitta rätt genomförde vi tillsammans en varumärkesstrategisk workshop och en designworkshop som resulterade i en varumärkesplattform, ny identitet och tonalitet. Företaget har stora ambitioner och varumärkesarbetet resulterade bland annat i visionen “We set the global standard for digital ad technology” och varumärkeslöftet “High impact, zero hassle”. Resultatet av vårt arbete ser du här.