Vitrolife 

Revitalisering av
global medtech

Revitalisering av global medtech

Revitalisering av global medtech

Revitalisering av global medtech

Revitalisering av global medtech

Visuell identitet
Bransch- och omvärldsanalys
Varumärkesstrategi
Brand book

Vitrolife är ett globalt medtechföretag som utvecklar och producerar världsledande IVF-lösningar. Vitrolife är en del av Vitrolife Group med över 1100 medarbetare globalt.

Sedan 2020 har vi arbetat tillsammans för att stärka Vitrolifes position på marknaden, bland annat genom stöttning i varumärkesfrågor, lanseringar av företagets senaste innovationer och andra kommunikativa utmaningar.

För att hålla ihop varumärkesupplevelsen över samtliga marknader, ville Vitrolife ta ett samlat grepp om sitt visuella uttryck. Vårt uppdrag var att revitalisera den befintliga profilen genom att behålla varumärkeskritiska grundstenar och komplettera med moderna element som speglar Vitrolifes identitet och värdegrund. Uppdraget innefattade även konkurrent- och omvärldsanalys, kundundersökningar samt workshops för att hitta ett särskiljande uttryck som stärker Vitrolifes varumärke globalt.

VITROLIFE_CASE_1_1080x1500
VITROLIFE_CASE_2_1080x1500
VITROLIFE_CASE_4_1080x1500
VITROLIFE_CASE_7_1080x1500
VITROLIFE_CASE_6_1080x1500
VITROLIFE_CASE_3_1080x1500
Vitrolife_Casefilm_2023_PART_OF

Vill du veta mer om projektet? Hör av dig till oss!

Sara_1080x1512_SRGB_Compressed
Sara Åhman
Projektledare

Mail / 0768 17 01 00

Ola_1080x1512_SRGB_Compressed
Ola Westher
Art Director

Vi är alltid på jakt efter modiga uppdragsgivare och talangfulla medarbetare. Hör av dig till Johanna!

Back to top Arrow