Visuell identitet
Bransch- och omvärldsanalys
Varumärkesstrategi
Brand book
Vitrolife är ett globalt medtechföretag som utvecklar och producerar världsledande IVF-lösningar. Vitrolife är en del av Vitrolife Group med över 1100 medarbetare globalt.
Sedan 2020 har vi arbetat tillsammans för att stärka Vitrolifes position på marknaden, bland annat genom stöttning i varumärkesfrågor, lanseringar av företagets senaste innovationer och andra kommunikativa utmaningar.
För att hålla ihop varumärkesupplevelsen över samtliga marknader, ville Vitrolife ta ett samlat grepp om sitt visuella uttryck. Vårt uppdrag var att revitalisera den befintliga profilen genom att behålla varumärkeskritiska grundstenar och komplettera med moderna element som speglar Vitrolifes identitet och värdegrund. Uppdraget innefattade även konkurrent- och omvärldsanalys, kundundersökningar samt workshops för att hitta ett särskiljande uttryck som stärker Vitrolifes varumärke globalt.