Workshop
Varumärkesstrategi
Namnbyte
Visuell identitet
UX/UI
Allevi är ett e-hälsobolag som erbjuder marknadsledande webbtjänster för omsorgssektorn i Sverige. När vi inledde vårt samarbete med Allevi hette företaget Kaustik, och befann sig mitt uppe i en förändringsprocess sprungen ur organisatoriska förändringar, en god organisk tillväxt och en rad nya förvärv. Till följd av detta fanns en vilja inom företaget att förtydliga sin marknadsposition och sitt erbjudande gentemot kunderna. Så de kontaktade oss på Start.
För att skapa samsyn internt och tydligt definiera framtidsvisionen för bolaget inleddes arbetet med en varumärkesworkshop, som gav upphov till en ny varumärkesplattform. Med hjälp av plattformen kunde vi ta fram ett nytt koncernnamn, en ny grafisk identitet och språklig tonalitet, webbdesign samt en ny varumärkeshierarki för samtliga dotterbolag. Resultatet blev ett kommunikativt och sammanhållet yttre – en varumärkestransformation från Kaustik till Allevi, helt enkelt.
Besök allevi.se