Varumärkesplattform
Visuell identitet
Contentutveckling
UX/UI
Webbutveckling
Varumärkesplattform
Visuell identitet
Contentutveckling
UX/UI
Webbutveckling
Rabbalshede Kraft är en av Sveriges ledande aktörer inom förnybar energi. Sedan 2005 har företaget investerat mer än 4 miljarder kronor i att utveckla svensk vindkraft. Men förändringarnas vindar blåser, och under 2020 antog Rabbalshede Kraft en ny strategisk inriktning med siktet inställt på att gå från ett renodlat vindkraftsbolag till ett diversifierat förnybarhetsbolag. Sedan dess har de satsat stort på att utveckla sitt erbjudande inom flera förnybara energislag, bland annat solenergi och grön vätgas.
I och med den nya strategiska inriktningen såg Rabbalshede Kraft ett behov att utveckla en ny varumärkesplattform. Den fick vi på Start den stora äran att ta fram. Med plattformen som utgångspunkt blev nästa steg att mejsla fram en ny visuell identitet som tydligare skulle spegla det nya varumärket och särskilja Rabbalshede Kraft från övriga konkurrenter på marknaden. För att till sist sjösätta det nya varumärket externt utvecklade vi en ny webbplats där den nya identiteten implementerades tillsammans med nytt innehåll samt en animerad film som illustrerar Rabbalshede Krafts utvidgade erbjudande inom förnybar energi. Resultatet kan du spana in här nedanför, eller på rabbalshedekraft.se
Katharina Strömseng, HR & Communication Manager