Contentstrategi
Contentproduktion
Foto
Idéarbete
Influencersamarbete
Sociala medier
Digitala kampanjer
Kvarteret Victoria är ett av Göteborgs äldsta citykvarter som består av Victoriapassagen och delar av Södra Larmgatan, Vallgatan, Korsgatan och Västra Hamngatan. Förutom de mysiga husen och kvarterskonsten som ger en charmig karaktär åt området, finns här ett noga handplockat utbud av butiker, restauranger och caféer värda att dyka in i och utforska.
För att nå ut till såväl befintliga som nya målgrupper har vi sedan 2021 arbetat tillsammans med Wallenstam för att öka kännedomen om kvarteret och dess utbud. För att göra detta arbetar vi löpande med content och storytelling via influencersamarbeten och intresseväckande innehåll i Kvarteret Victorias sociala medier.
Syftet med arbetet är att stärka kvarterets attraktionskraft samt att få fler göteborgare och turister att vilja upptäcka och besöka kvarteret. Arbetet inbegriper allt från strategisk kommunikation, idé, löpande produktion och optimering av inlägg till influencersamarbeten och årliga digitala kampanjer.
Kvarteret Victoria är ett av Göteborgs äldsta citykvarter som består av Victoriapassagen och delar av Södra Larmgatan, Vallgatan, Korsgatan och Västra Hamngatan. Förutom de mysiga husen och kvarterskonsten som ger en charmig karaktär åt området, finns här ett noga handplockat utbud av butiker, restauranger och caféer värda att dyka in i och utforska.
För att nå ut till såväl befintliga som nya målgrupper har vi sedan 2021 arbetat tillsammans med Wallenstam för att öka kännedomen om kvarteret och dess utbud. För att göra detta arbetar vi löpande med content och storytelling via influencersamarbeten och intresseväckande innehåll i Kvarteret Victorias sociala medier.
Syftet med arbetet är att stärka kvarterets attraktionskraft samt att få fler göteborgare och turister att vilja upptäcka och besöka kvarteret. Arbetet inbegriper allt från strategisk kommunikation, idé, löpande produktion och optimering av inlägg till influencersamarbeten och årliga digitala kampanjer.
Under 2021 har våra löpande inlägg på Instagram nått ut till över 400 000 personer och visats för totalt 1,8 miljoner människor. Totalt har inläggen genererat 8 500 reaktioner och bidragit till en ökning i följare med 47%.