Ramirent

Hyr och häpna

Lanseringskampanj
Butiksaktivering
Sociala medier

Koncept
Lanseringskampanj
Trycksaker
Film
Sociala medier


Koncept
Lanseringskampanj
Trycksaker
Film
Sociala medier
Koncept
Lanseringskampanj
Trycksaker
Film
Sociala medier

Fördelarna med att hyra byggmaskiner istället för att köpa dem är många:

Att utrustningen finns tillhands när du behöver den och inte står och kostar däremellan är förstås bra. Att maskinerna är nya, moderna och regelbundet servade är inte heller någon nackdel. Och att utbildade och erfarna proffs hjälper dig att hitta det som passar dig bäst är förstås tidsbesparande.
Men den viktigaste fördelen med att hyra är trots allt att man inte behöver göra en massa miljöbelastande nyinköp av utrustning. Dessutom är 85% av maskinerna som Ramirent hyr ut “fossilfria”. (Ramirent erbjuder även utbildningar och tjänster som ökar effektiviteten och säkerheten i projektet vilket även detta bidrar till en bättre hållbarhet.)
I den här kampanjen var det fokus på uthyrningen av byggmaskiner. Anslaget är lätt humoristiskt vilket är genomgående i företagets mer säljande kampanjer.

Vitrolife är ett Göteborgsbaserat medtech-företag som utvecklar världsledande produkter och lösningar för den globala IVF-marknaden. Inför lanseringen av sin nya odlingsolja, OVOIL HEAVY™, fick vi på Start uppdraget att ta fram ett lanseringskoncept som förmedlar oljans unika produktegenskaper och fördelar.

Sagt och gjort. Konceptet ”Purified to Perfection” togs fram och blev devisen under vilken OVOIL HEAVY™ sedermera lanserades. För att belysa oljans främsta produktegenskaper tog vi även fram en 3D-visualiserad bild på oljan (och flaskan den förvaras i) samt en animerad videosekvens. När det väl blev dags för lansering togs såväl konceptet som de grafiska byggstenarna ut i kommunikativa uttag. Bland annat i form av säljmaterial, produktflyers, landningssidor på webben och ett sample-kit som skickades ut till utvalda IVF-kliniker.

Vitrolife är ett Göteborgsbaserat medtech-företag som utvecklar världsledande produkter och lösningar för den globala IVF-marknaden. Inför lanseringen av sin nya odlingsolja, OVOIL HEAVY™, fick vi på Start uppdraget att ta fram ett lanseringskoncept som förmedlar oljans unika produktegenskaper och fördelar.

Sagt och gjort. Konceptet ”Purified to Perfection” togs fram och blev devisen under vilken OVOIL HEAVY™ sedermera lanserades. För att belysa oljans främsta produktegenskaper tog vi även fram en 3D-visualiserad bild på oljan (och flaskan den förvaras i) samt en animerad videosekvens. När det väl blev dags för lansering togs såväl konceptet som de grafiska byggstenarna ut i kommunikativa uttag. Bland annat i form av säljmaterial, produktflyers, landningssidor på webben och ett sample-kit som skickades ut till utvalda IVF-kliniker.

Vitrolife är ett Göteborgsbaserat medtech-företag som utvecklar världsledande produkter och lösningar för den globala IVF-marknaden. Inför lanseringen av sin nya odlingsolja, OVOIL HEAVY™, fick vi på Start uppdraget att ta fram ett lanseringskoncept som förmedlar oljans unika produktegenskaper och fördelar.

Sagt och gjort. Konceptet ”Purified to Perfection” togs fram och blev devisen under vilken OVOIL HEAVY™ sedermera lanserades. För att belysa oljans främsta produktegenskaper tog vi även fram en 3D-visualiserad bild på oljan (och flaskan den förvaras i) samt en animerad videosekvens. När det väl blev dags för lansering togs såväl konceptet som de grafiska byggstenarna ut i kommunikativa uttag. Bland annat i form av säljmaterial, produktflyers, landningssidor på webben och ett sample-kit som skickades ut till utvalda IVF-kliniker.

Vitrolife är ett Göteborgsbaserat medtech-företag som utvecklar världsledande produkter och lösningar för den globala IVF-marknaden. Inför lanseringen av sin nya odlingsolja, OVOIL HEAVY™, fick vi på Start uppdraget att ta fram ett lanseringskoncept som förmedlar oljans unika produktegenskaper och fördelar.

Sagt och gjort. Konceptet ”Purified to Perfection” togs fram och blev devisen under vilken OVOIL HEAVY™ sedermera lanserades. För att belysa oljans främsta produktegenskaper tog vi även fram en 3D-visualiserad bild på oljan (och flaskan den förvaras i) samt en animerad videosekvens. När det väl blev dags för lansering togs såväl konceptet som de grafiska byggstenarna ut i kommunikativa uttag. Bland annat i form av säljmaterial, produktflyers, landningssidor på webben och ett sample-kit som skickades ut till utvalda IVF-kliniker.

Vi är alltid på jakt efter modiga uppdragsgivare och talangfulla medarbetare. Hör av dig till Johanna!

Vi är alltid på jakt efter modiga uppdragsgivare och talangfulla medarbetare. Hör av dig till Johanna!

Vi är alltid på jakt efter modiga uppdragsgivare och talangfulla medarbetare. Hör av dig till Johanna!

Vi är alltid på jakt efter modiga uppdragsgivare och talangfulla medarbetare. Hör av dig till Johanna!

Kontakta oss
Kaserntorget 6 
411 18 Göteborg
031-755 88 00

Kontakta oss
Kaserntorget 6 
411 18 Göteborg
031-755 88 00

Meny
Våra jobb

Om oss
Nyheter
Kontakt

Meny
Våra jobb

Om oss
Nyheter
Kontakt

Följ oss på
Facebook
LinkedIn

Följ oss på
Facebook
LinkedIn

Följ oss på
Facebook
LinkedIn

Följ oss på
Facebook
LinkedIn

Proud member of
More Alliance

Integritetspolicy

Integritetspolicy

Integritetspolicy