Koncept
Lanseringskampanj
Trycksaker
Film
Sociala medier
Koncept
Lanseringskampanj
Trycksaker
Film
Sociala medier
Vitrolife är ett Göteborgsbaserat medtech-företag som utvecklar världsledande produkter och lösningar för den globala IVF-marknaden. Inför lanseringen av sin nya odlingsolja, OVOIL HEAVY™, fick vi på Start uppdraget att ta fram ett lanseringskoncept som förmedlar oljans unika produktegenskaper och fördelar.
Sagt och gjort. Konceptet ”Purified to Perfection” togs fram och blev devisen under vilken OVOIL HEAVY™ sedermera lanserades. För att belysa oljans främsta produktegenskaper tog vi även fram en 3D-visualiserad bild på oljan (och flaskan den förvaras i) samt en animerad videosekvens. När det väl blev dags för lansering togs såväl konceptet som de grafiska byggstenarna ut i kommunikativa uttag. Bland annat i form av säljmaterial, produktflyers, landningssidor på webben och ett sample-kit som skickades ut till utvalda IVF-kliniker.
Vitrolife är ett Göteborgsbaserat medtech-företag som utvecklar världsledande produkter och lösningar för den globala IVF-marknaden. Inför lanseringen av sin nya odlingsolja, OVOIL HEAVY™, fick vi på Start uppdraget att ta fram ett lanseringskoncept som förmedlar oljans unika produktegenskaper och fördelar.
Sagt och gjort. Konceptet ”Purified to Perfection” togs fram och blev devisen under vilken OVOIL HEAVY™ sedermera lanserades. För att belysa oljans främsta produktegenskaper tog vi även fram en 3D-visualiserad bild på oljan (och flaskan den förvaras i) samt en animerad videosekvens. När det väl blev dags för lansering togs såväl konceptet som de grafiska byggstenarna ut i kommunikativa uttag. Bland annat i form av säljmaterial, produktflyers, landningssidor på webben och ett sample-kit som skickades ut till utvalda IVF-kliniker.
Vitrolife är ett Göteborgsbaserat medtech-företag som utvecklar världsledande produkter och lösningar för den globala IVF-marknaden. Inför lanseringen av sin nya odlingsolja, OVOIL HEAVY™, fick vi på Start uppdraget att ta fram ett lanseringskoncept som förmedlar oljans unika produktegenskaper och fördelar.
Sagt och gjort. Konceptet ”Purified to Perfection” togs fram och blev devisen under vilken OVOIL HEAVY™ sedermera lanserades. För att belysa oljans främsta produktegenskaper tog vi även fram en 3D-visualiserad bild på oljan (och flaskan den förvaras i) samt en animerad videosekvens. När det väl blev dags för lansering togs såväl konceptet som de grafiska byggstenarna ut i kommunikativa uttag. Bland annat i form av säljmaterial, produktflyers, landningssidor på webben och ett sample-kit som skickades ut till utvalda IVF-kliniker.
Vitrolife är ett Göteborgsbaserat medtech-företag som utvecklar världsledande produkter och lösningar för den globala IVF-marknaden. Inför lanseringen av sin nya odlingsolja, OVOIL HEAVY™, fick vi på Start uppdraget att ta fram ett lanseringskoncept som förmedlar oljans unika produktegenskaper och fördelar.
Sagt och gjort. Konceptet ”Purified to Perfection” togs fram och blev devisen under vilken OVOIL HEAVY™ sedermera lanserades. För att belysa oljans främsta produktegenskaper tog vi även fram en 3D-visualiserad bild på oljan (och flaskan den förvaras i) samt en animerad videosekvens. När det väl blev dags för lansering togs såväl konceptet som de grafiska byggstenarna ut i kommunikativa uttag. Bland annat i form av säljmaterial, produktflyers, landningssidor på webben och ett sample-kit som skickades ut till utvalda IVF-kliniker.
Vitrolife är ett Göteborgsbaserat medtech-företag som utvecklar världsledande produkter och lösningar för den globala IVF-marknaden. Inför lanseringen av sin nya odlingsolja, OVOIL HEAVY™, fick vi på Start uppdraget att ta fram ett lanseringskoncept som förmedlar oljans unika produktegenskaper och fördelar.
Sagt och gjort. Konceptet ”Purified to Perfection” togs fram och blev devisen under vilken OVOIL HEAVY™ sedermera lanserades. För att belysa oljans främsta produktegenskaper tog vi även fram en 3D-visualiserad bild på oljan (och flaskan den förvaras i) samt en animerad videosekvens. När det väl blev dags för lansering togs såväl konceptet som de grafiska byggstenarna ut i kommunikativa uttag. Bland annat i form av säljmaterial, produktflyers, landningssidor på webben och ett sample-kit som skickades ut till utvalda IVF-kliniker.
Vi är alltid på jakt efter modiga uppdragsgivare och talangfulla medarbetare. Hör av dig till Johanna!
Kontakta oss
Kaserntorget 6
411 18 Göteborg
+46 31 755 88 00
Kontakta oss
Kaserntorget 6
411 18 Göteborg
031-755 88 00
Kontakta oss
Kaserntorget 6
411 18 Göteborg
031-755 88 00
Kontakta oss
Kaserntorget 6
411 18 Göteborg
+46 31 755 88 00
Proud member of
More Alliance