Förra veckan öppnade Gilda Liljeblads nya webbshop, som vi har skapat i samarbete med webbyrån Understandit. Äntligen! Därmed lanserades även deras nya kommunikativa identitet, signerad Start Communication. Med utgångspunkt i Gilda Liljeblads unika erbjudande och värderingar har vi byggt en stark varumärkesplattform och ett matchande kommunikationskoncept, inklusive förpackningsdesign och lansering.

När Gilda Liljeblad Koornstra och hennes team kom till Start Communication för två år sedan, hette hudvårdsserien Gilda Cosmetic. En av våra första rekommendationer var att låta varumärket få samma namn som sin upphovskvinna: Den erkända hudvårdsexperten som sedan 1988 utvecklar sina egna produkter och sedan 1993 driver en av Sveriges främsta utbildningar för hud- och spaterapeuter.

Professionella hudterapeuter och deras kunder har länge uppskattat Gilda Liljeblads tidlöst effektiva produkter och deras märkbara resultat. Nu kliver de självsäkert fram på en bredare konsumentmarknad med ett löfte om att ”be your best self”, en grafisk form som matchar produkternas höga kvalitet, och kommunikation som både bygger varumärke och driver försäljning. Läs mer om Gilda Liljeblad och besök deras nya webbshop här!