Ny webbplats för en dubbelt uppkopplad målgrupp

2022-11-16
 — 
2 min read
Featured Image

Batteridrift har revolutionerat ett flertal branscher de senaste åren. Marknaden för skogs- och trädgårdsprodukter är inget undantag. När STIHL lanserade ett nytt produktsortiment för privatpersoner år 2017 var succén ett faktum och strax därefter kom turen till de professionella användarna att få ta del av fördelarna med batteridrift. Som ett tecken på företagets tro på detta produktsortiment, har man ambitionen att bli “the number 1 battery brand for professionals”.

Som ett första steg på vägen mot de högt uppsatta målen har vi tagit fram en ny webbplats tillsammans med STIHL och våra systerbolag inom More Alliance. Webbplatsen är en plattform som på sikt kommer att fyllas med inspiration och bli en kanal för dialog. Syftet är dels att presentera produktsegmentet, dels att argumentera för batteridrift och alla kringtjänster som erbjuds. Sidan fokuserar därför mycket på nyttan med en uppkopplad maskinpark, mobila laddmöjligheter och annat som tidigare ifrågasatts av en kräsen målgrupp. Naturligtvis är sidan mobilanpassad för att tilltala såväl målgruppen själva som deras inköpare. Här finns också tydlig hänvisning till de certifierade återförsäljare som säljer produkterna via sina webbutiker.

Under 2023 kommer vi att driva trafik till webbplatsen via en nordisk kampanj baserad på en omnistrategi med uttag i såväl digitala som analoga kanaler och stöttning av riktade PR-insatser.

Till STIHLS prosajt →

Vi är alltid på jakt efter modiga uppdragsgivare och talangfulla medarbetare. Hör av dig till Johanna!

Back to top Arrow